Angående sadeln

Julia Persson / 05 April, 2012 - 16:39 / Allmänt

Vi hade ju en sadelutprovare hos Nässlan i Måndags och fick provat ut en Santa Cruz Merina, som jag typ avgudade från första stund. Vi beställde en sån och fick den igår. Jag hade riktigt mycket förväntningar som ni nog märkte men såklart så passade den inte när jag hopptränade. Den gled fram på bogarna och vilken häst kan hoppa och galoppera då? Hon ville inte alls gå fram och hon sparka bakut och bockade.. Jag avbröt träningen och hoppa av direkt för jag tycker inte det är schysst mot hästen alls. Min hopptränare Sofia är utprovare åt Amerigo, så hon vet lixxom hur sadlar ska sitta, och detta va ju inte alls bra. Det hade gått jättebra när vi provade ut sadeln, och nu bara sket sig allt fullständigt. Say wuuuut??

Eftersom Sofia är så sjukt underbart jättesnäll, så hjälpte hon oss igår, och skulle kolla om hon hade någon sadel vi kunde testa och låna ett tag. Och när jag vaknade så gick jag ner och såg 2 stycken sadlar så mot soffan.
Jag blev 7kt nyfiken och var tvungen att tjuvkika litegrann, var hemma själv så fattade inte speciellt mycket till en början.
Men sen kom mamma efter att ha varit i Flädie och lämnat tillbaka sadeln att vi skulle testa dom idag så skulle hon komma och kolla imorgon.

Here They are:

Första: Amerigo Cervia
Andra: Prestige Versailles

Dom var jättefina, så vi får se hur det går. Jag uppdaterar mer efter stallet sen;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: