Lycklig, eller vad??

Julia Persson / 02 Juli, 2012 - 00:13 / Allmänt

Min ponny!  Nässlehults KungPonny. 
 
Det har verkligen släppt för oss nu och det känns A..A...A ......... AMAZING!!!!!!!  
 
Hon är så sjukt fin just nu och lyssnar verkligen på mig. ÄLSKAR känslan av att samspela med henne och att hin gör som jag säger. Och hon gör det med GLÄDJE. Det slår vilken annan vinst på tävling somhelst. Det är trots allt detta som spelar roll. Att älska sin ponny och så kan man få vinster och placeringa sidanom. Även om känslan att lyckas på tävlingsbanan är otrolig!! 
 
Nässlan har blivit så 7kt fin nu hos Hamilton och jag vill verkligen inte åka härifrån efter sommaren.. What so  ever.  På dett stället tror jag verkligen vi har chansen att lyckas!! Vill verkligen rekommendera detta stället, snälla och hjälpsamma människor och sjukt bra träningsmöjligheter. Tror verkligen att detta är "Nässlans Place". Man verkligen ser på henne att hon trivs. Stormtrivs. 
 
Tog ett par språng på max 80 cm, bara för att känna av henne, och WOW, vilken ponny. kapacitet så det står ur öronen, och det gäller bara för mig att utnyttja den och inte vända den mot henne. 
Jag har en ponny med mycket kapacitet (somsagt) och hon har BRA självförtroende. Lite för bra ibland. Dock är hon en  grymt cool ponny, en tuff brud i lyxförpackning.  Jag måste se till att använda hennes självförtroende på banan istället för att hin blir kaxig och tuff mot mig. Vill att hon använder energin till jobbet istället. För idag såg jag att hin VILL JOBBA. Innan har det alltid varit stretigt och jag har fått tvinga henne att göra minsta sak. Hon har inte gjort NÅGOT gratis.  Tror det var där de brast litegrann. Det var förmånga trådar att hålla i helt enkelt. 
 
Superlångt inlägg, men det enda jag ville förmedla till er är att ponnyn är TOPCLASS på hög nivå. Vi måste bara fokusera rätt. AWSUM. 
 
 
Tuff, tuff brud asså.
 
 
 
 
 
 
Love, Julia

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: