Veterinären.

Julia Persson / 10 Juli, 2012 - 20:03 / Allmänt

Besöket hos veterinären i förmiddags gick jättebra! Det tog inte ens en timme, och vi sprang bara lite för "veterinären" och sedan fick Håkan ge henne lite behandling.
Håkan gjorde samma behandling som förra gånegn och han sa att det kändes mycket, mycket bättre nu.
Äntligen är min prinsessa ordentligt "frisk" och jag kan köra på ordentligt. 
 
Ska köra på fullt ut nu innan Spanien och så ska vi ha en- två ryttare som håller igång henne åt mig, så jag slipper börja om från början. Mamma ska även rida litegrann i ridhuset. Kommer sakna min fina ponny såhääär mycket! 
 
En sak till som veterinären sa vart att Nässlan var liite und, haha. Lite är nog inte rätta ordet. Hennes mage är gigantisk!! Så vi ska prata med Lotta, så får vi se om det finns en box ledig i stallet, så hon kan komma in under natten. Dock så kommer vi antagligen få släppa ut henne och ta in varje dag själva då hennes hage är en bra bit från själva stallet. hoppas vi slipper det, verkligen! Min ide´ vart att vi skulle försöka fixa en ny hage, men det ville inte my parents..Jaja det fixar nog sig. 
 
Efter veterinärbesöket så red jag min pärla barbacka då vi inte fick runt sadelgjorden (hahah!!!!!)....Men det gick bra  och hon var fin. Dock så var hon lite tjafsig i munnen, vid övergångarna. Annars nöjd. 
 
Dagen avslitades med en avsvalkningsdusch som hon verkade uppskatta. Vill vberkligen inte åka ifrån gården sen!!
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: