I`m back. And I`m back, tired.

Julia Persson / 30 Juni, 2012 - 00:08 / Allmänt

Trött som satan. Red Nässel-Vässel och det gick riktigt bra!
 
Skrittade först fram lääääänge på ridbanan, och gick runt och gjorde massa svängar, serpentiner, volter osv. för att få henne rikitgt mjuk i hela kroppen. Gjorde även en massa halter så att hon lyssnade på mig. Stämde av grunderba helt enkelt. 
En nöjd Julia rider sen in i ridhuset istället. Vet inte varför, kände väl för att, jag vet inte.. Men det vart musik på efter att Alexia ridit Dante så det var väl trevligare där eller något. Iallafall. Jag började trava direkt och fortsatte på samma spår. Jag gjorde massa kringelikrokvägar så hon kom igenom även härinne i traven. Lossnade nästan direk och bar upp sig fint. Travade på ett bra tag till med mer tempoväxligar, övergångar & så.  Sen, suprise, suprise! GALOPP. Big deal, huh? Nje, inte precis.  Anywaayy, så hade jag släppt stugbyglaran ett bra tag innan i traven, och fortsatte så även i galoppen. Hade inga problem med att hänga med min ponnys coola bakbekn, som har minst sagt stoooora rörelser. Har aldrig sett en häst med mer bakben än den pånin. awsome! 
 
Jag galopperade mycket på volter och att öka o minska galoppen (agaiin) eftersom jag tycker det är något av det viktigaste man ska göra när man tränar. Det är väldigt tråkigt, men superbra att göra någon gång under ridpaset (helst många). 
 
Något mina tränare tjatar på mig om heeeela tiden. Iallafall Sofie;)  Tur att hon ser till så att jag skärper mig. 
 
Vässlan sköttes sig superduper och fick (haha, kände för att pusha henne liiite till) hoppa ett par skut på et ROOOSA hinder som min underbara mamma satte fram. Puss på dej för dtet. Hoppade väldigt fint på krysset först men sen efter ett par gånger så fick hon ett cpryck med lite studsningar, bock, ya you name it;). Mamma La upp till ett räcke och det tog hon som nothing!! Riktigt fin bjudnig, och denna känslan önskar jag att alla någonsin ska få känna på hästryggen! LYCKAAAA. 
 
Tog alot of bilder, och de kommer imonkväll tror jag..Är ni snälla så får ni en film oxåå. Deal?? Bra, då säger vi så! Pööss. 
 
 
:*
 
 
 
Love, Julia  
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: