Om vi hästmnniskor skulle ta och bli lite trevligare mot varandra...

Julia Persson / 17 Maj, 2012 - 12:11 / Allmänt

Ja vi hästmänniskor har en tendens att vara riktiga bitchar. Man vet allt, man kan allt och man vinner ju aalllaaaaaa tävlingar, vi e sadelutprovare, veterinärer och fan o hans mormor. Då menar jag inte att ALLA e så men det är många. Man ser det i stallet där min ponny står, på tävlingar event, horse shows osv. Ni VET vad jag menar.
Folk ska alltid ha rätt. Och de få som INTE är såhär creed till dom. De e sjukt starkt att inom hästsporten erkänna att man har fel, eller inte vet något. För det är inte många som gör det. Och oftast är det dom människorna som kommer längst. Dom som inte alltid måste ha rätt. Och de e en sak att veta allt och ha rätt. Men om man TROR att man vet allt men ändå har fel, så blir det bara töntigt. Lixom tänk efter lite här va? OCH sen komer vi til de som hela tiden ska lägga sig i andras liv/hästar. Vi säger att Lisa lägger ut en bild på sin nya utprovade sadel på sin häst rygg. Vips, så kommer det 1000 kommentarer om: Ligger inte sadeln lite långt fram, långt bak, fravikt, bakvikt, bakåfram, uppochner, snett, för rakt för böjd. Ja ni fattar, sjukt de låter va?
Occh nu har jag ju haft FETEPROBLEMEN med min hästs rygg. Och eftersom alla vet bäst OCH tycker olika så hur jvla lätt e det då att hitta något. Så jag valde att lita på EN person och struntade i alla andra. För har jag stora problem med min hästs rygg som vissa sadelutprovare inte ens kan lösa, är det då sannolikt att en snobbig 13årig JAGKANALLT tjeje kan fixa det då?? Nä tror inte det va. Och nu hjälpte den peronene jag litade på och det e fixat. Vi har en jättefin sadel som ligger så bra det kan med hennes rygg. Så jag behöver INGEN hjälp från er andra besserwissers.
Och har man precis köpt en sprillans ny sadel, så blir man inte så jvla glad när man ser de komentarer som jag skrev innan. Och lixom, jag visste inte att vi hade en miljon sadelutprovare? Hade vi haft det så ja vad skulle problemet vara då hade jag hittat en sadel på 10 min typ.
OK, vi släpper sadlarna och går vidare till ridsätt/stilar..
Lite samma sak här som med sadlarna.. någon  filmar, man kollar på den, höjer ljudet och så hör man i bakrunden en tjej/kille som pratar. Och han han/hon pratar inte om sin egen ridning, han pratar om DIN ridning. *Men awsåh nu lutar hon sig sähääääääääääär långt bak och sätter sig på bakvalvet i sadeln, och inte nog med det hon sågar sönder munnen på hästen oxå. Dessutom har hon hälarna bak i ljumsken på hästen oxxåååååå. Men awsååh shiiit så kan man ju entreeeee gö!!!!!! Herrgud det skulle jag ALDRIG NÅGONSIIIIN GÖRA!!!!!!!!* Omg.
sånthär  e så hemskt. Dessutom om man typ är på gbg Hs eller fhs, eller liknandeoch ser på en elitklass med lixom Malin Baryard, Roffe, Peder osv. Riktigt löjligt. Lixom  hoppar man världescupen på 1.60 så kan man nog rida. Antagligen bättre än du som sitter där och inte ens kan rida lätt. Jag menar ju inte att jag e king och kan allt precis. Men så länge man inte kommenterar andra som lyckas bättre än du så gör det inget.
Men jag hoppas ni fattar vart jag ill komma. Hoppas det fick några att tänka efter.
image description
Postat av: RebeccaV-allroundhasten

Riktigt bra skrivit! Man både kommer längst och lär sig mest om man vågar erkänna sina fel och brister! Att våga acceptera att man inte kan allt och ta lärdom av det istället och göra okunskapen till kunskap.



Håller absolut med dig!

2012-05-17 @ 19:19:42
URL: http://allroundhasten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: