3 Oktober 2012

Julia Persson / 03 Oktober, 2012 - 22:39 / Allmänt

Shit vad dagarna går fort! Livet rullar på i tvåhundra km i timmen och det är bara att hänga på. Göra läxorna, träna, rida hänga med kompisar, mysa med ljus tända när det är extra kallt och ruggigt ute.
Känner mig faktiskt rätt nöjd med att det är höst trots allt. Trodde verkligen min motivation skulle gå under totally när det blev september, men näe. Det har funkat bra hittills. Tror jag kan tacka spanienresan för det ;)
Fick verkligen äta  solsken de 10 dagarna, och de håller i sig ännu. Kommer lätt åka dit om jag får chansen igen!
 
Har förrsten hopptränat för Sofia och det gick bra! Hon var lite stressad och jobbig på travbommarna och studsen, men fin på de lite högre höjderna. Man könner verkligen att hon är tillfreds med livet och är mycket trevligare att ha hand om. Man kan lixom stå och borsta henne i stallgången utan att hon ballar ur och blir jätteuttråkad.  Tycker dessutom vi har mycket bättre "connection" och vi förstår varandra och jobbar mer som ett team. Hon får mycket bättre språng i kroppen och hoppar mer med ryggen. Jag behöver bara ha benen och hander där och ha ett jämnt stöd så fixar hon resten.
Vi hopade inte så mcyket och fokuserade mer på bommar och få en bra flyt eftersom 3 ponnysar plus Nässlan hade tävlat. Vissa av dom gick i dressyren ockå i Lördags.
Imorgon blir det dressyrtrimmning för Maria, lite förberedelser inför nästa söndag. SK afktiskt tävla en lokal dressyr på hemmaklubben så det ska ju bli lite spännande. Ska försöka få det filmat så jag kan visa er sen haha ;)
Rider bara en Lc2:a men det e andra gången jag tävlar drssyr på henne så det blir ju lagom svårt ändå ahahha.
 
Har en spännande grej på G här nu oxå...Hoppas hoppas!
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: