The world`s gonna know my name

Julia Persson / 25 September, 2012 - 14:26 / Allmänt

Det har tagit mig ett bra tag att skriva detta inlägget. Men nu så klickar jag på publicera och låter er ta del av mina mål och drömmar.
 
 
 
 
Jag vill vara någon. Jag vill vara någon världen känner igen. Någon de kommer komma ihåg. Vara någon speciell, inte en i mängden som tävlar Ld/Lc på min lilla ponny på lokala  tävlingar. Jag vill komma nånvart, åka till olika städer där folk känner igen mig. Där folk vet vem jag är och vet att jag gjort något stort. 
Detta låter som världens klyscha, lixom vem vill inte bli känd? Men det är verkligen inte så. Jag vill verkligen inte sitta här i landet lagom & vara glad över att jag får 20+ likes på ett foto på fb. Nej. 
Jag vill för mycket för att nöja mig med det. Jag vill ha hästar, egna och rida andras till försäljning. 
Jag vill hoppa dom stora tävlingarna, få ett namn. Jag vill rida de finaste hästarna, jag vill vinna det största. Så var börjar jag? Jo, jag börjar med att cykla ner till den lilla ridskolan, till min lilla  ponny Nässlehults Girlpower, som jag hoppar Lc med. Jag tränar, kämpar och tränar lite till. Jag sliter, för det är här min karriär någonstans kommer börja. När vet jag inte, men att det kommer ske vet jag. 
Om det blir på denna ponnyn jag har nu är inte heller säkert. Jag kanske får chansa, kasta mig ut för att komma nånvart. Det är saker jag inte vet än, men en sak vet jag. Och det är att jag inte kommer få något gratis. Jag är inte rik, jag får inte ponnysar som hoppat SM 5 ggr med 5 olika ryttare serverat. Vill jag det? Kanske. Men att hoppa runt den banan på ponnyn jag själv kämpat med tror jag är 2000 ggr bättre. Vissa får chansen, vissa inte. Det handlar om att ta chanserna man får. Kasta sig ut och satsa. Vinna eller försvinna. 
 
 
Kom ihåg att alltid följa era drömmar, även när det är som svårast. 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: