Planering

Julia Persson / 25 April, 2013 - 14:49 / Allmänt

Är i full gång nu med att planera Ninjas schema för våren och sommaren.
Mycket att tänka på, hon ska inte gå för mycket eftersom hon bara är 6 år, men hon får inte gå för lite för då håller hon sig inte i skinnet en enda sekund. 
 
Men planen är att utmana henne lite mer i hoppningen nu, eftersom vi tagit det lite lungt ett tag. Jag ska börja träna varannan vecka för en duktig dressyrtränare som jag tränade Nässlan för dessutom. Sofia-träningarna ska vi varva med dressyren dårå, så vi kan börja rida i en lite bättre "dressyr-form". 
Och nu när det är fint väder, så blir det måmnga uteritter till Beträderna och Torreberga där man kan galoppera och rida i jättebra backar. Kommer bli superkul!
På tävlingsfronten är planen att ligga på Lc+5 och Lb med stadiga säkra nollor. Ska bli så skönt med utesäsongen nu också! Men pigg kommer hon vara, men det gör ingenting. Mycket heller det än att hon är seg och långsam. Hon har så pass bra framben så magplattan får sig en omgång varje gång vi hoppar högre när hon är pigg hahha. Min fina ponnyplutt! Det är bara bakbenen som vi får jobba lite på nu, men det är inget problem på en aning lägre höjder. 
 
Känns som om utesäsongen kommer bli superbra! många roliga tävlingar inplanerade, den första blir nästa Lördag och Söndag, Dressyr och hoppning. Om allt går som det ska så hoppar jag Lc+5 och Lb, och i dressyren rider jag en LC:2 tror jag. Ska prova att rida igenom LB:1 och se hur det går också... Men roligt ska det bli iallafall!
 
 
 
Vi är taggade!
Postat av: Genta

Sååå söt!

Älskar när den räcker ut tungan.

Svar: haha, visst är hon ;)<3
Julia Persson

2013-04-25 @ 16:38:53
URL: http://ggenta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: