Bra!

Julia Persson / 09 Augusti, 2013 - 23:49 / Allmänt

Gick riktigt bra på träningen idag! Ninja var hängig i munnen och dryg i början, men till skillnad från de andra dagarna redde jag ut det i lugn och ro, med mjuka händer och löste det! Min hjärna börjar fatta att det inte hjälper att bli irriterad. Är super nöjd! Är väldigt, väldigt stolt att jag fixade det helt själv med en katastrofkänsla i början, till att rida ett av de bästa passen på länge. Ninja tycker verkligen om när det bara är hon och jag på gräsbanan, som trimmar i lugn och ro. Bäst presterar jag dessutom när ingen kollar. Blir alltid bäst då. Och hur gjorde jag då för att lösa det? Jo, jag började med att låta henne skritta i en låg och rund form medan jag försökte få henne att spåra hela tiden. Sedan gjorde jag en jäkla massa övergångar blandat med skänkelvikningar och öppnor/slutor. Det var nog alla flyttningar och övergångar som löste det tror jag! Avslutade sedan med lugn och fin galopp i båda varven med lite tempoväxlinhar utan minsta studs och stegringar.
Hon pendlade inte ens med huvudet som hon brukar göra i höger varv. Så nöjd med dagens pass! Som ni kanske märker...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: