Bad update

Julia Persson / 10 Januari, 2013 - 00:13 / Allmänt

Har haft fullt upp nu senaset tiden, med skolstarter, försälning, provridningar, pojkvän och att bara få vara. Nässlan kommer troligtvis lånas ut till en tjej som vi känner en liten, luten bit härifrån och stanna där till sommaren. Så länge så kommer jag att ha en annan ponny som vi ska åka och provrida i Göteborg nu Lördag/Söndag. Det kommer bli grymt spännande och eventuellt har jag en annan ponny med mig hem i trailern på söndag. Jag kommer sakna min finste pärla något otroligt och hälsa på henne ofta. När man levt med en kompis så länge som jag gjort (drygt 3 år) så blir det en stor omställning. Att se någon annan med henne, inte mitt namn som ropas ut på tävlingsbanorna. Ingen fler ärovarv med mig och Nässlan i täten. Nada. Det är slut. Men det är ju såhär. Vår resa har varit outstanding, och den ponnyn har gett mig många magical moments. Lika många g¨nger som jag gråtit när det gått dåligt, har jag haft glädjetårar i ögonen när jag suttit upp på hennes rygg. Idag på hoppträningen brast allt. Alla minnen kom som en basketboll i pannan och tårarna bara rann. Att det kanske var vår sista hoppträning, var ganska svårt att ta in. Så mycket blod, svett och tårar jag lagt ner på den ponnyn och nu är det bara slut? Men på npgot sätt känns det bra. Bra att gå vidare. Bra att komma vidare till en annan nivå, och kämp med een annan ung häst. Massa AVD B starter, yippie ;) Men ni ska se. Ni kommer få följa en outstanding resa till. Hoppas jag ;) 
Tack så mycket för min familj, och mina vänner som stöttar mig och bryr sig. TACK, ni är guld värda. På fredag blir vår sista dag ihop. Träffar min bästa, och mina underbara vänner efter för att tänka på annat och gå vidare lite. På lördag kl 12, rullar bilen och trailern bakom mot Borås. Är sådör lagom taggad och pirrig. Men först är det Tordag. Mängder med saker ska fixas. Tvättas och packas. Hästen ska ridas, ett sissta pass med mig på ryggen. Ska bli speciellt, har ju aldrig varit med om något sånthär innan så vi får se om jag slänger upp en videoblogg eller nåt liknande på Fredag. Who knows. 
Ha en bra torsdag och nu ska jag vila upp mig så jag orkar resten av veckan, som kommer vara en berg och dalbana, upp och ner. Puss, peace and love.
 

Postat av: Genta

aw, nässlan. Det är ju bra att du kommer att hälsa på den då & då. Gulligt!

Det kommer gå bra, Julia.
Gör ett videoinlägg hihi <3

Svar: kaj, d ska jag <3
Julia Persson

2013-01-10 @ 07:28:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: