Who I am today

Julia Persson / 17 Juli, 2013 - 12:47 / Allmänt

Igårkväll låg jag i min säng och gjorde ingenting. Jag började tänka på hur mycket som har förändrats. Alltså, de senaste fyra åren typ. Hur många som länmnat oss och hur många som kommit hit. Killar och vänner som kommit och gått.
Hur många kvällar man gråtit sig till sömns, eller somnat galet lycklig med ett leende på läpparna? Hur många gånger man ångrat sig och lika många gånge gjort något man kan vara stolt över. 
Det är verkligen galet hur fort tiden går.
Hela livet svischar förbi. 
Det känns som det var igår man stod på skolavslutningen i 5:an och kände sig superstor. Det var verkligen så lite man visste då. Så lite bekymmer. Allt bara flöt på liksom. 
Man tänkte inte på om man hade en liten blemma i ansiktet eller hade liet för tjocka lår. Det är så sinnessjukt mycket man tänker på nu. Allt bara rörs ihop i en enda röra och hoppar hit o dit hela tiden. Man vet inte vad man vill eller inte vill. Skola, kompisar, utseende, hästar, you name it. 
Kan vi inte bara go with the flow och bara leva. Uppskatta det som verkligen betyder något?
Säg något snällt till din mamma eller pappa, för helt plötsligt kanske de inte finns där mer. Istället för att dra hästen i munnen när den inte lyder, försök vara lugn och tänk efter. Finns det någon anledning till att den gör såhär? 
Någonting jag lärt mig den senaste tiden är att uppskatta folket runt mig. De som verkligen bryr sig. Välj vänner med omsorg och tänk efter. Blir jag behandlad som jag vill?
För vet ni? Livet är för kort för att bry som om vad andra tycker om dig. Om ditt hår eller dina nya jeans. Livet är  för kort för att bli behandlad fel. Sätt ner foten och säg till!
Det gjorde jag, och nu ett år senare är jag SÅ mycket lyckligare. Jag är med mina vänner som faktiskt betyder något. Som känner mig utan och innan och inte är några backstabbers. 
 
Så jag vill att innan ni klickar bort min blogg och glömt att ni läst den.
Tänk. Tänk efter på vad ni nyss läste och försök att kolla så att ni behandlar din omgivning rätt. För guess what? Det gör inte jag alltid. Måste ibland sätta mig nern och tänka lite. Och är ni redan schyssta mot alla? SKITBRA! Fortsätt så! Du kommer komma långt. 
 
Jag för ett bra tag sedan. Osäker.
 
Jag nu med en av mina allra bästa vänner. Måste nog säga att Johanna är den som känner mig bäst. Hon vet ALLT. 200 % Hon är verkligen en vän jag inte skulle klara mig utan. Neverever. 
Där har vi dem. Lite knäppa allihop. Och det är det som gör att jag gillar dem så mycket. Världens bästa. <3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: