hola

Julia Persson / 28 Juni, 2013 - 20:43 / Allmänt

Tjena.
 
Har inte loggat in på datorn och verkligen KOLLAT igenom bloggen på jäkligt länge känns det som. Ninja har tagit upp galet mycket tid de senaste dagarna, då jag varit grymt nogrann med allt som har med henne att göra, krafft, vård, ridning och mys.
Vill göra allt så prefekt som möjligt. Men igår så struntade jag i ridstövlarna, slängde på mig västen och begav mig ut på en tur runt gården, bara jag och Ninja.
Galoppera och var allmänt lycklig. 
Riktigt skönt att vara själv med sina tankar.
Satte igång musik och bara njöt. Ninja var supersnäll och lugn. Roligt tyckte hon nog det vra. Sprudlande och glad. 
Har verkligen aldrig varit med om en så lugn och cool ungponny. Hon tittar inte på npgot, bryr sig inte ens om aatt det står flera rådjur bara en liten bit bort och glor.
Gå över broar - inga problem. Guldstjärna, verkligen. 
Så ett tips till er med snälla och pålitliga ponnysar, sätt igång ge er ut själv (med mobilen med och igång såklart), eller med en kompis, tänk eller snacka om livet. Det om något är svårslaget. 
Jag själv älskar att få vara sjläv, tänka, göra som jag själv vill, och bara njuta. Ta det lugn och verkligen ta sin tid. 
Inte helt dåligt, va? 
Idag tränade jag förresten lite program med Lotta Hamilton, bra gick det. Övade halter och att hon skulle spåra ordentligt. Baken åker gärna ut, och bakbenen är lite överallt. Men det gick bra i slutet iallafall. Programmet satte hon bra. 
Lite saker att slipa på tills Söndag. har fortfarande inte löst knoppproblemet. Är verkligen sjukt världelös på att knoppa. Skojar inte. Får ta tag i det hela, och antingen hitta hjälp eller helt enkelt försöka själv. Känns lite hopplöst nu bara. Men imon blir det stalldag! Ska göra iordning allt i stallet, linda o allt till natten, fixa frisyren dårå, smörja alltihopa och mysa och rida Ninja. Älskar verkligen såna dagar. Sjukt mys. Har jag tur så kan jag flörta med mamma och fråga om hon kan fixa mitt hår. Fylla i med bekning i utväxten och lite sånt. Snällaaa<e
Vi måste förresten testa att göra en sån donut med min nya hjälm. Den är mycket längre på sidorna än JW`n så vi får se hur det blir. Hoppas på det bästa såklart! Sen är vi redo att rocka både dressyr och hoppbanan! Håll era tummar för mig!
 
Gud vilket långt inlägg detta blev. Men vi hade lite att ta igen eller vad säger ni? 
 
 
 
 
Postat av: Hilda

Älskar din blogg! Speciellt dom långa inläggen!
Riktigt söta du och din ponny är !

Svar: tack!
Julia Persson

2013-06-28 @ 23:50:22
URL: http://hildaannass.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: