Ninja 12/3 -13

Julia Persson / 12 Mars, 2013 - 22:27 / Allmänt

Hade en ritkigt bra träning för Sofia idag. Med bra menar jag inte att Ninja gick helt perfa och gjorde allt hon skulle. Nej. Med bra menar jag att jag lärde mig hur jag ska reagera i knepiga situationer när hon stegrar och håller på. 
 
Det var mycket folk i ridhuset, och när det är trångt och hästar överallt får hon gärna panik och vet inte var hon ska ta vägen. Hon springer då antingen iväg eller så gör hon som hon gjorde idag och kryper ihop, och börjar studsa sen stegra. Det jag ska göra då är att bara hålla i innertygeln så att hon går runt och inte kan resa sig. När hon sen slutar hoppa och hålla på så släpper jag ut henne på spåret igen och berömmer när hon är lugn. 
Det är precis perfekt när hon gör sånt här på träningarna! Då kan man ta tag i problemet dirr och lära sig rätt från början. 
 
Tack Sofia!
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: