Idag är en sån dag.

Julia Persson / 15 Maj, 2013 - 14:52 / Allmänt

Idag 'r det en sån dag då allting bara känns skit. Vi fick tack och lov sluta 50 min tidigare, så det gjorde mig på liite bättre humör, men tyvärr inte tillräckligt. 
Det började med att jag försov mig. Jag satt uppe och pluggade spanskaglosor så vartriktigt trött.
 Mamma väkcer mig precis som igår kvart i åtta (jag börjar 8) och säger
"Julia, ska du inte gå upp?" 
Vad tror du? Nä, jag bara ligger kvar här i min säng, för att jag ääälskar att göra mig iordning på 5 min. Så då började min fantastiska dag med att jag blev superirriterad.  Så jag fick precis som igår kasta mig iväg i full panik för att hinna möta upp Jennie 07.50. Och vi kom iallafall inte försent. 
Och skoldagen flöt på som vanligt, plus då att vi fick sluta tidigare. Sen kommer jag hem, trött (som man brukar vara efter skolan). Har planerat att gå och träna, efter att jag käkat lite mellanmål. Men kollar i köket, ochd et ser ut som Saharas öken. Och mamma vägrar gå o handla. Wihoo. Så då blev jag ännu mer irriterad och trött, och tänker verkligen inte gå o träna. Dessutom ska jag hoppträna med världens just nu störigaste häst. Hur kommer detta sluta? En sjukt hungrig och trött Julia + en galen, lite för jobbig 6årig ungponny = Total katastrof. 
 
Idag är en sådag dag när jag blir jätteirriterad och nästan börjar böla för att det kliar på mitt ben. Och den värsta delen av allt. Jag överdriver inte ens. Så nu har jag lagt mig i min säng, och ska bara glömma allt skit, och att det blåser halv storm ute. (jag hatar, mer än något när det blåser ute) 
 
 
- Det blåser
- Det kliar överallt
- Jag är trött
- Jag är hungrig
- Jag borde träna
- Jag vill inte hoppa ikväll
- Jag är blek som ett lik
 
 
tack o hej, lml
 
 
Solen skiner åtminstone. fast snart går den väl också i moln. 
 
Postat av: Ponnydressyr - Nathalie

Vilken himla fin blogg och designen :)

2013-05-15 @ 15:20:31
URL: http://ponnydressyr.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: