Tävlingsdag

Julia Persson / 24 November, 2013 - 13:18 / Allmänt

Äntligen hemma i rummet och nyss hoppat ur de vita ridbyxorna och på med mjukisar. Resultatet idag blev väl lite blandat men jag är nöjd ändå. 
 
På framridningen till LBn så kändes NInja lite slö lixom, inte seg och sur lixom utan mer trött. Så redan där kände jag att idag fick det bli som det blir. Hopapde fram, hon köndes helt ok. När NInja är trött springer hon ofta ännu fortare och hoppar ännu högre än vad hon brukar, som för att typ kompensera eller nåt. 
Iallafall, vi kommer in på banan med en helt ok känsla, inte topp, men hellr inte dålig. Hoppar grunden jättebra och 1,2,3 i omhoppningen också superfint. Fick till en del svängar där. Sen till nr 4 så tappade vi galoppen, det blev lite väl snävt, jag red inte ordentligt och vi fick alldeles för långt till bakbommen, så tyvärr ett ner där. Men glad att hästen hoppade överhuvudtaget iallafall. Efter det så tappade vi lite flytet och fick ett ner på insprånget i kombinationen, (2 riktigt korta galopprpång i kombinationen). SÅ totalt 0+8 fel. 
Duktig Ninja, mindre duktig ryttare. 
Men kände iallafall att jag inte ville hoppa Lb+ med en gång, hon har ju tävlat jättemycket den senaste tiden så det tog säkert ut sin rätt. Nu blir det vila både för Ninja och mig några veckor, med uteritter och bomarbete ute så vi hittar powern igen.
Är väldigt nöjd med dagen endå! 
Nu ska jag fixa mig lite och sen dra mot Hanna innan vi möter upp Clara och Johanna och kollar på bio. Cathing fire såklart. 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: