Stil och höst

Julia Persson / 14 September, 2013 - 23:08 / Allmänt

Det kan verkligen inte vara bara vara jag som aldrig har några kläder att ta på mig på morgonen? Varför egentligen? 
Hur mycket jag än shoppar vecka ut o vecka in så lyckas vi aldrig få ihop nåt? Åååh, så frustrerande. 
 
Och förresten. Insåg häromdagen hur extremt mycket min stil har förändrats genom åren. Asså, dessutom ändrar jag min stil ungefär 2 ggr om dagen..
Ena sekunden är jag sugen på något rockigt med massa mörka färger och nitar, men sedan kommer jag till skolan och ser en av mina kompisar i någon supersöt, rosa, spets och supersockerrosa outfit. Helt plötsligt är det mycket snyggare? Är riktigt trött på det nu.
Kan man inte anställa någon som kan lägga fram och plocka ihop outfots till mig varje morgon eller? Hade varit såååå skönt! 
Nä men  klädstilen som gäller just nu känns: stilrent. Skjortor och hela jeans. Är sååå trött på trashoga jeans. Känns ju lite drygt eftersom jag har ett antal sådana byxor.
Något jag gärna slipper se i skolan och på stan är: 
 
*Skjorts - ah, dom skär in både här och där...neh usch.
 
* Magtröjor - nu har vi sett nog av navelpiercingarna...inkl min.
 
* Söndriga jeans - neeeepp, snyggt och stilrent ska det va ;)
 
* Ballerinaskor - nätack - hela, varma skor nu, tackar så mycket.
 
Saker som jag VILL se: 
 
Stooora halsdukar - Hur snyggt är det inte att hotta upp en outfit med en fin halsduk??!
 
*Mysiga koftor - Mysigt och snyggt
 
*Baggy palladium- Både snyggt och coolt
 
* Stickade koftor -  just come at me broooos!
 
*Stora läderväskor - Ett måste både sommar och höst!!
 
Färgerna jag känner för just nu känns typ grått, marinblått, grönt, svart och kanske vinrött? ALLTID är det den färgskalan jag blir sugen på efter sommaren. Är så trött på orange, rosa, lila, gult, gröntgrönt osv.. Precis som om hjärnan inte pallar med så mycket lixom.. 
 
Så tänkte rensa ut min garderob och lägga bort alla färgbomber och tunna linnen. Shorts och små klänningar åker också undan. Äntligen, älskade höst DU ÄR HÄR!!
 
Några favoriter just nu: 
 
 
 
 
 
 
Hur snyggt är det inte liksom? I höst hoppas jag på att kunna springa runt i snygga jeans, baggy Palladium, slappa stickade koftor och jordnära färger. Så skänt att äntligen kunna fåf ihop lite outfits och inte bara dö av värmeslag om man tar på sig en kofta. Nice!!
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: