December 25th 2014

Julia Persson / 25 December, 2014 - 19:47 / Allmänt

Hallåja, läget? 
 
Här är allt lagom dött, men ganska mysigt nu precis efter julen. Jag håller på att göra om på mitt rum lite, när jag känner för förändring brukar jag alltid ändra om på mitt rum.
Liksom när jag ordnar upp och skapar förändring inuti mig själv (huvudet) så ser jag helt plötsligt saker med ett annat perspektiv. Man ser hur fula dedär tavlorna var, vilken dammig kudde eller hur många ljuskoppar du har.
När något kommer in måste något annat ut liksom. 
Nästa år kommer jag tänka extra mycket på dessa punkterna och skriva upp dem på massa olika ställen i min närhet. På stallet, i skolan, hemma, på rummet, och ja. NI fattar. 
 
* Var snäll mot dig själv och din kropp. 
 
* Take a fucking chillpill.
 
*Vad gör det om hundra år. 
 
* Le
 
*Du klarar det. 
 
*Fyfan vad du är bra. Supergirl
 
*Always Sparkle.
 
 
Mitt drömår 2015 skulle vara precis motsatsen till detta. 
Jag vill inte stressa runt i livet och bara låta det gå. För livet är ju trots allt det som händer medan du är upptagen med att göra nya planer. Det finns ju liksom inget att vänta på. Livet, det är det du lever just nu. Jag har ibland lite svårt att fatta det. Min hjärna är på 23476 olika ställen samtidigt och jag har så svårt att fokusera. På mattelektionerna är jag i stallet och i stallet är jag halvvägs igenom en svenskatext.
Jag måste lära mig att dela upp sakerna. Kunna slappna av hemma och vara fokuserad i skolan. Kunna njuta en svinkall kväll i rishuset när bästa kompisarna är hemma och kollar på serier med godis. Att alltid kunna hitta de fina sakerna i vardagen. Skolan är så härlig när jag lyckats fokusera hela dagen och lämna det där och gå hem. Ifall jag planerar alla hemuppgifter, läxor och prov, så kommer jag kunna avverka mer i skolan och kunna lämna det där när jag går hem. 
 
Jaja, kommer ett längre och bättre inlägg närmre nyår, men här har ni ett smakprov. 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: